4 Ekim 2010 Pazartesi

Tartışmalar Üzerine gelen bir Mektup

Cok tesekkur .........,
Bir arkadasimin bana gonderdigi siiri ve ona yazdigim cevabin bir bolumunu, asagida iletiyorum.
Tekrar merhaba ..........,

Bu siirden ders almasi gereken cok insan var ama, toplum aymazligi suruyor. Bir gun, yeterince gec kalindiginda, onlar da olup bitenin farkina varacaklar. Birileri ve hatta aymazlik icinde olanlar dahi buyuk bedeller odeyecekler, kimileri bedel odediklerinde bedel odediklerinin, artik yasamiyor olduklari, uyusmusluklari veya ihanetleri nedeniyle farkinda olmayacaklar. Onurlu aydinlar ise, aydin olmalarinin bedelini, tarihin her caginda oldugu gibi, sessizce odeyecekler. Ne yazik ki.
Ben tek basina ne yapabilirim
    Diye dusundu biri
    Ve hicbir sey yapmamaya karar verdi
    Ben tek basina ne yapabilirim
    Diye dusundu bir oteki
    Ve yanlizliginin kuytuluguna cekildi
    Ben tek basina ne yapabilirim
    Diye dusundu bir ucuncu
    Ve tek basina dusunmeyi surdurdu
    Ben tek basina ne yapabilirim
    Diye dusundu yuz binler
    Ve tek basinaliklarini surdurduler
    Ben tek basina ne yapabilirim
    Diye dusundu milyonlar
    Milyonlarcaydilar
    Ve tek basinaydilar
    Bu arada birileri
    Onlar adina
    Karar vermekteydi
    Tek basina olduklarini sananlar
    Topluca ortadan kaldirildilar..............

                               Ataol Behramoglu

Hiç yorum yok: