Varna Free Universitesi Turizm İşletmeciliği ile Pazarlama
ve Finans Yüksek Lisans Öğrencilerinin 11-15 haziran 2013 tarihleri arasında
gerçekleştirdikleri eğitim amaçlı gezi sona erdi.
Toplam 46 kişiden oluşan Yönetim ve İşletme Fakültesi Dekan
Yardımcısı Doç. Dr. Miglena Temelkova liderliğindeki öğrenciler Bozcaada’da
kurumsal ziyaretlerin yanında rasgele (random) görüşmeler gerçekleştirdiler.
Bozcaada Kaymakamlığını ziyaret eden grup Bozcaada Kaymakamı
Sayın Abdulgani Mağ’dan Ada turizminin mevcut durumu ve geleceğe ilişkin vizyonu
ve planları hakkında bilgi aldılar. Kaymakam
Sayın Mağ öğrencilerin ada ile ilgili tüm sorularını sabır ve samimiyetle
cevapladı.
Büyük turizm işletmesi örneği olarak Çapraz Tatil Köyünü
ziyaret eden öğrencileri Tesis Genel Müdürü Sayın Aslı Dinçoğlu tesisisin
tarihçesi, mevcut durumu ve geleceğine ilişkin tasarıları konusunda
bilgilendirdi.
Türk konukseverliğinin hoş bir örneğini gösteren ve öğrenci
grubuna Ada’ya özgü lezzetleri ile ikramda bulunan Çapraz Tatil Köyü Yönetiminin
bu inceliği ve nezaketi; yaratılan güleryüzlü, samimi sohbet ortamı ve ziyaret
sırasında öğrencilere havuzu ve plajı kullanma izni jesti ile birleşince çok
etkilenen birçok öğrenci önümüzdeki yıl için aileleri ile birlikte tatil yerinin
ve planlarının kesinleştiğini ifade ettiler.
Bozcaada Şarapçılığının en tanınan ve en büyük kapasiteye
sahip olan Talay Şarapçılık İşletmesini ziyaret eden öğrenciler üzümün muhafaza
edilmesinin bir yöntemi olan şarabın adım adım serüvenini Gıda Mühendisi Sayın
Özgür Özkan den dinlediler. Bilgilendirme sonrası yaptıkları tadımda özellikle
Ada’ya özgü üzümler olan Çavuş ve Kuntra’nın tek başına ya da kupaj örneklerini
çok beğenen öğrenciler, bu şarapların tanıtımının turizm tanıtımı ile
kaynaştırılması durumunda Bozcaada’nın dünya ölçeğinde bir rekabet üstünlüğü
sağlayabileceğini ifade ettiler.
Kurumsal ziyaretlerini Bozcaada Rüzgar Enerjisi Santralı ile
sonlandıran öğrencilere işletme sorumlusu, Elektrik Mühendisi Sayın Kerim Kılavuz tarafından santral
hakkında bilgi verildi. Büyük bir ilgi
ile dinlenen Kılavuz’a rüzgar enerjisi ve santralleri, doğa ile ilişkileri konusunda
birçok soru yöneltildi.
Kurumsal ziyaretler dışında öğrenciler ada’daki birçok yerli
ve yabancı turist ile çeşitli işletme sahipleri ile de yüzyüze görüşmeler
yaptılar, notlar aldılar. Birçoğu Varna ve Bulgaristan Karadenizi kıyısındaki
bölgede, turizmin çeşitli alanında aynı zamanda profesyonel olarak çalışan yüksek
lisans öğrencileri tüm gözlem ve notlarını dört ekip halinde değerlendirerek öğretim
üyelerinden oluşan komisyona gruplar halinde sunum yaptılar.
Sunumların konuları; Bozcaada’nın bir turizm beldesi olarak genel
değerlendirilmesi, Bozcaada turizminin
Yunan Adaları turizmi ile karşılaştırılması, Bozcaada turizminin Türkiye’deki
diğer turizm merkezleri ile karşılaştırılması (Kuşadası, Fethiye, Alanya) ve
Bozcaada turizmini rekabette öne çıkaracak enstrümanlar, idi. Bu sözlü sunumlar Haziran ayı sonuna kadar
yazılı ve bitirme çalışması olarak üniversiteye sunulacak, ayrıca birkaç
öğrenci Bozcaada Turizmini yüksek lisans
tez konusu olarak çalışacaklardır.
Genel olarak yemek yemek üzere ziyaret ettikleri
işletmelerde birçok lezzet ile ilk kez karşılaşmakla birlikte memnun
kaldıklarını ve ilginç buldukları ifade eden öğrenciler, Koreli Restoranı kalite/
fiyat açısından en iyi bulduklarını ve çok memnun kaldıklarını ifade ettiler.
Adı ve binası ile adanın en özel ve en “adalı” işletmesi
olan Ege Hotel’de konaklayan Varna Üniversitesi turizm işletmesi yüksek lisans
öğrenci grubu bu alanda ileri mesleki eğitim alan ve bu alanda çalışan
profesyoneller olarak, konakladıkları otelin gördükleri en özgün, 3-5 yıldız gibi
yıldız sınıflamaların dışında ve ötesinde “tartışmasız her açıdan kalite”
sınıfında yer aldığını ifade ettiler.
Varna Free Üniversitesi turizm işletmesi yüksek lisans programı
öğrencilerinin Bozcaada turizmi ile ilgili çalışmalarının nihai ve yazılı
sonuçlarını ileride, bu blogda paylaşacağız.
“Göz, kendini görmez” sözünden hareketle, başka ve
profesyonel bir göze Bozcaada turizmini nasıl görünüyor’u öğrenmek ilginç
olacaktır.