8 Şubat 2013 Cuma

Ben Nasıl Çözerdim?

Bir önceki "Bozcaada ile ilgili yorumsuz bir yazı"da ulusal basın da dahil olmak üzere medyada geniş yer alan, Bozcaada'daki spor karşılaşmasından sonra yaşanan olay, yorum olmaksızın yer aldı.

Çok çeşitli tepkiler geldi.

Her tepki gerçeğin bir yanına işaret ediyordu...

Yani "herkes haklı".

Herkes kendi penceresinden bakıyor. Ancak...

Gelen tepkiler "yorum" ve "suçlama" dan öteye gitmiyor.

Ben ise çözüm önerileri derdindeyim. Sorunları hepimiz biliyoruz.

Bu nedenle, olayla ilgili kendi çözümümü yazacağım.

Ben olsaydım ne yapardım?

Doğru bir çözüm olduğunu kesinlikle iddia etmiyorum. En iyi çözüm olduğunu da...

Sadece çözüme odaklı düşünüyorum.  Fikir yürütüyorum.

Acaba "şöyle yapılsa idi, bu olay farklı sonuçlanır ve Bozcaada medya'da daha farklı yer alırmıydı"? sorusuna cevap arıyorum yazarak ve sizlerle de paylaşarak.  Kimseyi suçlamadan ve yorum yapmadan...

Acaba bu haber şöyle olabilirmiydi?

Konuk takım taraftarları adaya geldi ve fırtına nedeniyle adada  mahsur kaldılar.

Adada kışın oteller kapalı, açık olanlara da taraftarların parası yetmedi.

Konuk takım ve ev sahibi takım yöneticileri mağdurların sayısının 23 olduğunu tespit etti ve yerel yönetim yetkilileri ile bir dizi görüşme yaptılar.

Adada, misafir takım taraftarlarını ağrılayacak kamu kuruluşlarına ait misafirhane olmadığı için başka çözüm arandı.

Konuk 23 taraftarla, görüşülerek öncelikle sakin olmaları, telaş ve endişe etmemeleri (adaya ilk gelenlerin ve karşıya geçememenin anksiyetesi ve  psikolojisi düşünülerek), bir çözüm bulunacağı anlatıldı.  

İçki içmemeleri ve taşkınlık yapmamaları koşuluyla kendilerinin Halk Eğitim Merkezi Salonunda, kaloriferlerin yakılarak sabaha kadar oturup beklemelerinin sağlanacağı söylendi. (Öyle ya, kış bastırınca İstanbul'da da evsizler sokakta bırakılmıyor, spor salonlarına toplanıp geceyi sıcakta ve kapalı mekanda geçirmeleri sağlanıyor.)

Halk Eğitim Merkezi Salonunda sıcak içecekler (çay, kahve) ikram edilen 23 konuk takım taraftarlarına, gece boyunca Bozcaada'yı tanıtan, çeşitli medya tarafından çeşitli zamanda çekilen belgesel, röportajlar  izlettirildi.  Ayrıca hepsine Bozcaadaspor atkısı ile Bozcaada'yı tanıtan broşürler hediye edildi...

Sabah kahvaltısını simit ve peynirle yapan ve  Bozcaada'nın "ileri gelenlerince" ikram edilen taraftarlar ilk gemiyle adayı terk etti.

Olayla ilgili medyada yer alan haber bence böyle de olabilirdi...

Sizin daha farklı çözümleriniz de vardır ve olmalıdır.

Yazılan her çözümü söz, yayınlayacağım...

9 yorum:

Tenedos dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Tenedos dedi ki...

Bu çözümün maliyetini yazmayı unuttum.
Akşam ve sabah ikişer olmak üzere ikram edilecek çay: 4x23=92
Sabah ikram edilecek simit 23x1tl=23tl
Isınma için kömür: 2 torba x 15 tl= 30tl
Simitin yanında peynir 2 tlx 23=46tl
Cem'an (toplam yani) = 191 tl

Bu fiyata spor camiasında" adanın imajını" olumlu olmasını sağlar ve bu fiyata Adanın ve Bozcaadaspor2un reklamını yapardım...

Adsız dedi ki...

NASIL ÇÖZERDİK ?

Fırtına nedeniyle, emekktar LAPSEKİ arabalı vapurunun çalışmayacağı kesinleştiğinde,
BOZCAADASPOR başkanı olarak hemen BEYKOZSPOR kafilesi başkanı (her kimse-antrenör, kulup bşk. vs) ile toplantı yapar ve ortaya çıkan ACİL durumu değerlendirir, gerek futbocuların (ki 11 futbolcu ve yedekleri ile en az 15 futbolcu, antrenör, malzemecisi dahil 15-18 kişi minimum) ve maçı izlemeye gelen cefakar taraftarların (ki sayısı 23 veya daha fazla) yeme-içme ve geceleme-yatama gereksinimleri için neler yapılabileceği konusunda fikir alışverişinde bulunur ve alınacak kararları harfiyen uygulardım...Bu kararların uygulanması için, Bozcaada Belediye Başkanı, Bozcaada Kaymakamı, BOZTİD Başkanı ve gerekirse diğer STK'lar ile görüşür ve bu misafirlerin bedelli, bedelsiz, yada bedeli sonra ödenmek kaydı ile bir restaurantta karınlarını doyurulması, sonrasında da Bozcaada'da faaliyet gösteren öncelikle açık olan otellerde (Gümüş Otel vb), yada sahibi adada olan am açık olmayan otel yada pansiyonlarda gecelemelerini sağlardım...
Yatma bedeli kişi başı 50 TL olsa 23 kişi için 1.150 TL yapar. Bu bedeli taraftar büyük ihtimalle öder...Ödemezse, yada ödeyemeyecek durumdaysa, Belediye Başkanlığı, Kaymakamlık yada BOZTİD acil durum fonundan yada temsil-ağırlama giderleri fonundan veya Sosyal Yardımlaşma fonundan, yada DERNEK hesabından öder, ödettirir, durumuda kamerayla bir şekilde espirili olarak tesbit eder, taraftarlarla kısa röportajlar yapar ve bu fırsatı BOZCAADA Konukseverliği olarak MEDYA'da ve sosyal paylaşım sitelerinde paylaşır, POZİTİF reklamını yapardım Bozcaada'nın... Hiç bir şey yapamıyorsam, çocukluğumun Bozcaada'sında (yaklaşık 50 yıl önceki otel ve pansiyonların olmadığı Bozcaada'da) olduğu gibi ev-ev birer ikişer konukları Bozcaadalı'ya (en azından Bozcaadasporlu futbolcuların ve 3-5 esnafın evine veya evini açacak konuksever Bozcaadalıların evlerine) paylaştırır ve bu acil durumdan yeni dostluklar ve Bozcaada için olumlu bir imaj fırsatı yakalanmasını sağlardım, sağlardık...

Bu konuda, ilk tesbitim, yukarıda saydığım tüm kuruluşların ve kışı Bozcaada'da geçiren Bozcaadalı ve futbol severlerin duyarsız yada adam sendeci davrandıklarıdır...

Ki, en çok merak ettiğim, Beykozsporlu futbolcularında, taraftarlar gibi benzer sorunu yaşayıp yaşamadığı...Eğer, futbolcular da, benzer sorunu yaşamışsa, bu deyim yerindeyse TAM BİR FELAKET olmuştur Bozcaada'nın Turizm-Spor imajı açısından..

Yok, futbolcular ağırlanmış, taraftarlar dışlanmışsa, bu durumda Bzcaada'nın spor-turizm imajı açısından zaten hiçiyi olmamıştır...

Görünen o ki, Bozcaada'da bu olayda bir iletişim ve paylaşım sorunu yaşanmış...

Bu benzer sorunların olmaması için, gerek yerel yönetim (Bozcaada Belediyesi), gerek kamu yönetimi(Kaymakamlık) ve gerekse Sivil Toplum Kuruluşları (BOZTİD, Bozcaadaspor vb.) yönetimleri bu ve benzeri ACİL Durumlar için bir PLANLAMA yapmalı ve uygulamalıdır...

Ki, bu durum özelinde Bozcaada, genelinde tüm Türkiye için bu tür planlanların olmadığını göstermektedir...

Bu olay, Bozcaada'daki Turizm Meslek Yüksek Okulu öğrenciler için tam bir TEZ konusudur...

Bozcaada'da yıllardır turizm eğitimi için emek harcayan değerli öğretim üyelerimiz içinde tam bir ARAŞTIRMA konusudur...

Kimse, bu olayı basit görüp küçümsemesin, adam sende ammada büyütüldü demesin...

Gerçeten, Soyo Ekonomik-Politik-Morfolojik açıdan ciddiye alınıp neden-sonuç ilşkisi kurularak bu konu incelenmelidir...

Bu konuya, duyarsız kalmak, Bozcaada'nın Turizm ve Ekonomik geleceği açısından hiçde iyi sonuçlar vermeyecektir...Yoksa eden bulur...Önce insan ve insanlık...Sonra, cüzdan...
Saygı ve sevgilerimle...09.02.2013

ETEM EROL
Makina Mühendisi
İş İdarecisi
GSM: +90 542 328 06 58
E-Mail : etem_erol17@yahoo.com

Tenedos dedi ki...

Farklı bir kanaldan gelen başka bir çözüm:

Ben adada bir (kamu veya yerel) yönetici olsaydım;

23 sporcuyu ağırlayacak, 23 ev sahibi bulur, sosyal tesislerde yemeklerini yedirdikten sonra, kalacakları evlere teslim ederdim.

Ben Bozcaada Kulübünün yöneticisi olsaydım;

Kulübün sporcularının ve diğer çalışanlarının her birisinin bir sporcuyu ağırlamasını, misafir etmesini sağlardım.

Ben Bozcaada Kulübünün sporcusu olsaydım;

Bir sporcuyu veya görevliyi evime alır, diğer takım arkadaşlarımın ve görevlilerimizin de aynı şekilde davranmalarını isterdim.

Bunların hiç birisi yapılamadıysa, ortada çok büyük bir eksiklik var demektir, ne kadar yazık olmuş.

Sevgi,

Akin

Tenedos dedi ki...

Ethem Bey,

Görüş ve çözümlerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

İşaret ettiğiniz şeyler son derece önemli.

Olayın kendisinden çok bu ve benzer olaylarda insiyatif alma, kriz yönetme, buna ilişkin bir "kriz yönetimi mekanizması ve planı" olmaması ve daha önemlisi de benzer durumlarda, ada koşulları düşünüldüğünde, "insancıl bakış açısı"nda sorunların bulunması...

Bu olay da göstermiştir ki, herkes iyi niyetli, kötü niyet yok, ama organize olamayan bir iyi niyet hiç bir işe yaramıyor...

Tekrar teşekkürler ve saygılarımla,

Tenedos dedi ki...

Sevgili Akın Bey,

Çözüm önerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

İşaret ettiğiniz gibi, eksikler var ve gerçekten yazık olmuş.

Keşke işaret ettiğiniz konumdakiler bu çözümleri yerinde ve zamanında düşünüp uygulayabilselerdi...

Şimdi onların ne kadar insancıl ve becerikli olduklarını belirten takdirlerimizi yazıyor olurduk zaten...

Saygılarımla,

Semt Aşığı dedi ki...

Bozcaadamız da hala sizin gibi Akil insanların olduğunu bilmek bizi çok mutlu etti. Vizyonsuz insanların yanında size Allah kolaylık versin.
Çok sağolun bu meseleyi kendi özelinizde çözmeye çalışıyorsunuz.
Aslına bakarsanız bu isyanın çıkış aşaması ülke genelinde bu tarz kafilelerin sorunlarına dikkat çekmekti. Bunun gibi nice örnekler var ama son olmalı. Yapılan İş ahlakına aykırı hikayelerin son bulması için yapılmıştı. Burada adalıların savunma yapmasıyla tam bir sidik yarışına döndü. İlk başta sizler gibi tepki alınsaydı. Sesimiz daha da yükselebilirdi ama tabii insanlar suçunu örtmenin peşinde.
Ülke insanının sorunu bu hatasını kabul etmeme.
Hepinize çok teşekkürler tekrar.

Semt Aşığı dedi ki...

Hiç gerek yoktu. Aramızda topladığımız para ile 4 duvarı , 1 çatısı ve iktidayi şartları olan bi ev bulunsa yeterdi.

Semt Aşığı dedi ki...

Ethem Bey;
Gümüş Otel resepsiyonisti 'Siz burada kalamazsınız' dedi. Meselenin parayla hiç alakası yok. Futbolcular ve yöneticilerimize oteller açılmıştır. Sıkıntı da bu noktada çıkıyor insan ayırma ve çifte standart uygulanmıştır. Bizler Batman deplasmanında Uçak seferleri 3 gün iptal olunca otellerde kaldık. Diyarbakır da ki otel kulübün yeteri kadar oda tuttuğunu ve bizi bedelsiz misafir etmek istediklerini söylediler. (Sezonun o döneminde otel bu kadar odasını kiralayınca promasyon olarak gördü) Yolda atkı formasıyla bizi gören insanlar evlerine davet ettiler. Lokantalarda yemeklere davet ettiler. Bozcaada da 30 TL lik odaları 70 tl ye satmaya çalıştılar.

İyi niyetiniz için çok teşekkürler Saygılar.