25 Haziran 2012 Pazartesi

Bozcaada'da Artık Adliye Olmayacak

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Kurulunun 15.06.2012 tarih ve 347 sayılı kararı ile Bozcaada Adliyesinin Ezine Adliyesiyle birleştirilmelerine karar verilmişti.


Ancak yapılan itiraz ve başvurular üzerine Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, Birleştirilmesine karar verilen adliyelerin bulunduğu yerleşim yerlerinin coğrafi şartları, nüfusu, güvenlik ve iş durumları ile birleştirilen adliyelere olan uzaklık ve ulaşım imkânları dikkate alınarak; ekli listede belirtilen yer adliyelerinin birleştirme kararı iptal edilmiş olup, anılan adliyelerin faaliyetlerinin devam etmesine 22/06/2012 tarih ve 383 sayı ile karar vermiştir. (http://www.hsyk.gov.tr/duyurular/2012/haziran/birlestirme-iptal-adliye.html)


HSYK'nın 22.06.2012 tarih ve 383 sayılı kararına ek listede yer alan Adliyeler arasında Bozcaada Adliyesi yer almamaktadır. Dolayısıyla 15.06.2012 tarih ve 347 sayılı birleştirme kararı geçerlidir. 

HSYK'nın 15.06.2012 tarihli kararından sonra birleştirilmesine karar verilen ilçelerin yerel yönetimleri, parti örgütleri ve sivil toplum kuruluşları 22.06.2012 tarihli kararın gerekçelerini oluşturan coğrafi şartlar, güvenlik, ve iş durumları ile adliyelere olan uzaklık ve ulaşım imkanları gibi gerekçelerle kamuoyu ve siyasal karar alma mekanizmalarını harekete geçiren yoğun bir çalışma içine girerek ilçeleri lehine kararın düzeltilmesini sağlamışlardır. Örneğin Marmara Adası Adliyesi'nin de kapatılması gündeme geldi. Marmara Adası Belediye Başkanı Avukat Ali Aksu, kararın adada duyulması sonrasında Balıkesir AK Parti Milletvekilleri Edip Uğur, Cemal Öztaylan ve CHP Milletvekili Namık Havutça ile irtibata geçti. Milletvekillerinin Adalet Bakanlığı ile görüşmesi sonucu Marmara Adası Adliyesi'nin kapatılması kararı iptal edildi. (http://www.pirsushaber.com/adliyenin-kapatilmasi-kararinin-iptali-401811n.html)

Ancak Bozcaada'daki yerel yönetim, parti örgütleri ve sivil toplum kuruluşları başlayan yaz sezonundaki kazançların hesabı ile gerekli çalışmayı yapmamışlardır. Bu durumda Bozcaadalılar her türlü kış koşullarında da bir sabıka kaydı almak için bile artık Ezine Adliyesine gideceklerdir. 

Hayırlı olsun diyelim;  ve her zaman tekrar ettiğimiz düsturu tekrarlayalım: 

Seçmek vazgeçmektir!

24 Haziran 2012 Pazar

Gelir İdaresi Bozcaada'da Denetimleri Sıklaştırdı

Çanakkale Defterdarlığına bağlı gelir uzmanlarından oluşan ekipler sezonun başlaması ile birlikte Bozcaada'daki işletmeleri denetlemeye başladılar. Adisyon açmayan, fiş ve fatura kesmeyen işletmelere yapılan denetimler sonrasında ceza yağdı.

Gelir İdaresi Başkanlığının denetimleri yasalara uymayan işletmeler arasında memnuniyetsizlik, vatandaşlar ve  işletme müşterileri tarafından ise takdirle karşılandı.

Denetimlerin yaz sezonu boyunca devam edeceği ve vergiden kaçarak haksız rekabet yaratanlar hakkında gereken işlemlerin yapılmaya devam edeceği öğrenildi.

Bozcaada'da Yaz Klasiği: Trafik Çilesi Başladı

Hafta sonu ve 8. Şarap Tadım Günleri nedeniyle ziyaretçileri artan Bozcaada'da pazar günü - her yaz olduğu  gibi trafik çilesi başladı.

Oluşan uzun kuyrukların başı olan iskele meydanında zaman zaman sert tartışmalar yaşandı.

GESTAŞ 15.00 seferinden itibaren rezervasyon sistemini  iptal etti. Rezervasyon yaptıran araçlar iskele yolunu tuttuklarında tatsız sürprizlerle karşılaştılar.  Rezervasyonu olmayan ancak  kuyruğa girmiş ve yolu tıkamış olan araçlar yüzünden bazıları gemiye binemedi. Ana caddeler zaman zaman tamamen kapandı ve günlük hayat akışı adalılar için yine aksadı.

Öyle görülüyor ki Bozcaada'nın tanıtımdan çok mevcut tanınma potansiyeline uygun altyapı (kanalizasyon, trafik) oluşturulmasına her zamanki gibi şiddetle ihtiyaç var ama kimin umurunda?...

19 Haziran 2012 Salı

Bozcaada Belediyesi de Rahatsız...

Bozcaada'daki turizm işletmelerinin 2012 yaz sezonu fiyat tarifeleri ile ilgili Çanakkale Sanayi ve Ticaret Odasının aldığı karar sonrası devam eden söz duelosuna  Bozcaada Belediye Başkanı Sayın Mustafa Mutay da Bozcaada Belediyesinin resmi web sitesinde yer alan yazısı ile katıldı.


Sayın Mutay'ın yazısı aşağıdadır:


Mustafa MUTAY’dan Cevap

BELEDİYE BAŞKANI MUSTAFA MUTAY’DAN CEVAP
Çanakkale  Ticaret  ve  Sanayi  Odasının  mayıs ayı içerisinde gerçekleştirdiği toplantıda Bozcaada’nın  turizmindeki  fiyat  tarifelerinin yüksek  olduğu  konuşulmuş  ve bu konuda Ticaret  ve  Sanayi  Odasının  2012  yılı  fiyat  tarifelerini  Bozcaada  esnafının   kendilerine yüksek tarife istedikleri ve kendilerinin aldığı kararla 2012 yılı tarifesinin verilmeyeceği ve böyle karar aldıklarını ve bu sebeple Bozcaada’daki yüksek fiyat tarifelerinin önüne geçmiş olduklarını ifade etmiş bulunmaktadırlar.  Bu sebepten dolayı bazı yayın organları Bozcaada turizmini yargılayama kalkmış kelime deyimiyle “Bozcaada Kazık” kelimesini yazmışlardır. Kelime deyimiyle Bozcaada hiçbir zaman kazık kelimesi ile özleşmemiştir.
Biz yıllarca kaymakamlık ve Belediye Başkanlığı olarak ticaret ve sanayi  odası  Bozcaada esnafına  fiyatları  verirken   kendilerine  hep  şunu   söylemişizdir. Yaz  başında   fiyatları vermeden önce beraber bir toplantı yapalım fiyatlar konusunda mutabakat sağlayalım ve bu konuya da hep özen göstermişizdir. Ticaret ve Sanayi Odasına bu konuyla ilgili Belediye Başkanlığı olarak yazı yazılmış olup, sıkıntılar anlatılmıştır. Ticaret ve  Sanayi  Odası  buna rağmen sınıf farkı gözetmeksizin ve bir araştırma yapmadan Bozcaada’daki  üyesi   olduğu esnafa yüksek oranda fiyatlar vermiştir. Belediye Başkanı olarak ben bazı  fiyatlara  karşı çıkmışımdır  ve  hatta  esnafın  istediği  fiyatın  çok  üstünde  fiyatlar  vermişlerdir. Bizde kendilerine sorduğumuzda biz tavanla taban veriyoruz  satabiliyorsa  satsınlar  diye bize cevap  vermişlerdir. Ticaret  ve  Sanayi  Odasının  2012  yılı  için  aldıkları  karar  onların düşüncelerinden değil, nisan ayı içerisinde Bozcaada esnafından belirli guruplar çağırılarak Kaymakamlık Makamında bir toplantı yapılmıştır. Yapılan toplantı neticesinde 2012 yılı yatak yeme ve içmeye fiyat alınmasın diye genel bir görüş çıkmıştır. Bazı esnaf arkadaş ların ahtapot ve kalamarı yüksek fiyata aldıklarını belki bunlarla ilgili bir fiyat isteyebile ceklerini söylemişlerdir. Ticaret ve Sanayi Odası  yönetim  kurul  üyelerinin  Mayıs  ayı içerisinde  Bozcaada’ya  yaptıkları  ziyarette  Bozcaada  esnafıyla  Zübeyde  Hanım  çay bahçesinde yapılan toplantıda kendilerine 2012 yılında  Bozcaada  esnafının  yeni  fiyat istemeyeceği ve eski fiyatlarla 2012  yılı  yaz  sezonuna  devam  edeceklerini  Belediye  Başkanı olarak ben söylemişimdir. Onların bahsettikleri bazı üyelerin   %10  %15 zam isteyenlerin birkaç üyeyi geçmeyeceği veyahutta daha evvelki yıllarda satış  fiyatlarına  zam almayan ada esnafı üyeleri olabileceklerini düşünmekteyim. Zaten Bozcaada‘da her kesime hitap edecek şekilde hizmet verilmektedir ve fiyat tarifelerde işletmelerin kapı önlerine ve masalara menü olarak konmaktadır. Bu sebepten dolayı Ticaret ve Sanayi Odası meclis toplantısında alınan kararların kendilerine ait olmadığı ve nisan ayı içerisinde Kaymakamlık Makamında yaptığımız toplantıda Bozcaada esnafı ile aldığımız bir karardır. Bu kararı kendileri almış gibi kamuoyuna lanse etmeleri bizi derinden üzmüştür.
Bozcaada Çanakkale’nin turizminde gelişen, büyüyen, en çok yatak kapasitesine sahip olan bir ilçesidir. Bu gün yurt içinde ve yurt dışında Bozcaada yaptığı turizmle göz doldurmakta ve takdir toplayan ilçe  konumundadır. Son  yıllarda  tesis  anlamında  hem  yatak  hemde yeme içme konusunda çok iyi yerlere gelen ilçemiz Çanakkale’yi de en iyi bir şekilde temsil etmektedir.  Hem bağcılığı ve şarapçılığını koruyarak bunun yanında da turizmciliği gelişti- rerek kültürüne sahip çıkan ve bir ada özelliğini korumayı devam ettirerek turizmde yeni projelerle Bozcaada  yoluna   devam edecektir. Bozcaada’ya  inanıyorum  ki  Bozcaadalılar sahip çıkacaktır. Saygılarımla
Sayın Mutay'ın cevabı ile ilgili yorum yapmamakla birlikte (konu ile ilgili yorum BOZTİT başkanı sayın Yahya Göztepe'nin basında yer alan demeci üzerine yapılmıştı) iki hususa dikkat çekmek istiyorum:
1.  Mustafa Mutay'dan Cevap başlığının altında Yazi isleri tarafından  tarihinde gönderildi  olarak yer  alan ibare neyin nesi? Bozcaada Belediyesinin resmi web sitesinin takvimi ülkemizin kullandığı takvimle senkronize değil mi ve hangi takvime göre işliyor?
2. Bozcaada Belediyesinde, belediyenin resmi web sitesinde yer alacak, belediye başkanının  bir demecini dil bilgisi ve gramer açısından denetleyecek ve düzeltecek kimse yok mu Allah aşkına? 
Her iki husustaki bu denli özensizlik içeriği de güvensiz kılmakta...

11 Haziran 2012 Pazartesi

11. Ozanın Günü ve Homeros Okuması Etkinliği

11. Ozanın Günü ve Homeros Okuması etkinliği bu yıl 7-8 Temmuz 2012 tarihlerinde Bozcaada’da gerçekleşiyor.
Bozcaada Derneği ve Prof. Dr. Haluk Şahin tarafından organize edilen etkinlikte bu sene yılın ozanı olarak Akif Kurtuluş konuk olacak.
Homeros okuması her yıl olduğu gibi bu yıl da Pazar sabahı gün doğumunda Troya’nın karşısındaki sahilde gerçekleşecek.

7 Haziran 2012 Perşembe

BOZTİD Rahatsız: "Bozcaada’nın yıpratılmasına izin vermeyiz..."

http://www.canakkaleolay.com/details.asp?id=76428


Geçen hafta Çanakkale Ticaret Sanayi Odası Meclis toplantısında Bozcaada esnafının zam taleplerinin fahiş oranlarda yansıtılması noktasındaki haberlere Bozcaada esnafından tepki geldi. Bozcaada imajını olumsuz olarak etkileyecek, Bozcaada’daki fiyatlar noktasında yapılan spekülasyonların etik olmadığını belirten Bozcaada Turizm İşletmecileri Derneği (BOZTİD) Başkanı Yahya Göztepe “Bozcaada turizm işletmeleri Bozcaada turizminin gereklerini yerine getirecek bilinç ile hareket etmektedirler” dedi.


Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Göztepe şunları kaydetti: “Zam taleplerinin fahiş düzeylerde yansıtılması ve buradan hareket ederek Bozcaada’nın imajının olumsuzlaştırılması girişimlerini doğru bulmuyoruz. Bozcaada üzerinden bazı insanlar, kendilerini ispat etmek istiyorlar ise biz buna izin vermeyiz. Bizler Bozcaadalılar olarak adamızın turizm değerlerine zarar verecek hiçbir girişimde bulunmayız. Bu konuda son derece disiplinli ve bilinçli hareket ediyoruz. Bizzat belirlediğimiz stratejik hedeflerimize bağlı olarak adamızın turizm potansiyeline kimlik kazandırarak ”Şarap ve Üzüm Adası Bozcaada” markasını yaratmak için hassas davranan bir tavır içersindeyiz.

Böylesine bir yaklaşım içersinde iken Bozcaada’yı ve adalıları küçülten, bu temelsiz yaklaşımlar bizi rahatsız etmiştir. ÇTSO bu konuda basın ile paylaştığı fiyat artışı talebi ile ilgili bilgilerin gerçek yönünü kamuoyu ile paylaşmalıdır. Adalıların, yansıtıldığı  gibi 2012 yılı için fahiş düzeyde fiyat artışı talebi olmamıştır. Bizzat fiyat uygulamaları nedeniyle oluşan rahatsızlık nedeniyle Kaymakamımız ve Belediye Başkanımızın da katıldığı bir toplantıda tüm mekanların fiyat listelerini görülebilecek bir yere asmaları kararlaştırılmış, böylece belirsizliklerin verdiği suiistimaller de kontrol altına alınmıştır. Adamızda çeşitli fiyat düzeylerinde işletmelerimiz vardır. Bu da serbest piyasa ekonomisi kapsamında çok normaldir.

Bizler bu konuda belirsizliğin getirebileceği geçmişte yaşanmış bazı sıkıntıların yaşanmaması için gerekli önlemlerimizi aldık. Konuklarımızın hangi hizmeti hangi bedel ile alacağı konusundaki netliği yaratarak onlarında seçeneklerini buna göre oluşturmasının imkanlarını yarattık. Ada insanını küçümseyen, onları bir şekilde fırsat düşkünü gibi göstermeye çalışan bu anlayışları kınıyoruz. ”Yiyeceğinizi yanınıza alıp gidin “propagandası yapanlarında Bozcaada için bu düşmanlıklarını anlamakta zorlanıyoruz. Bozcaada Türkiye’nin olduğu kadar, Dünya’nın ender turizm bölgelerinden biridir. Doğal güzellikleri kadar ada insanının da bu koşullara uygun geliştirdiği turizm bilinci ve kültürünü de küçümsemeyelim.

Bizler adalılar olarak kendi ayağımıza kurşun sıkacak kadar niteliksiz bir potansiyel taşımıyoruz. Bu böyle bilinmelidir. Hep birlikte Bozcaada’nın kimlikli bir turizm yapısı ile ilimizin gözbebeği olması için sürdürülecek çabaların ortaklaşmasını yaratarak, bu başarı öyküsünün mutluluğunu birlikte paylaşalım” dedi.


Çanakkale Olay Gazetesinde yer alan Bozcaada Turizm İşletmecileri Derneği Başkanı Sayın Yahya Göztepe'nin açıklanması ile Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odasının geçen hafta fiyatlarla ilgili almış olduğu kararın değerlendirilmesindeki farklılıklar izaha muhtaçtır. Öyle görülüyor ki bir kamu kuruluşu olan ÇTSO ile bir sivil toplum kuruluşu olan BOZTİD'in bakış açıları oldukça farklı.

Sayın Göztepe'nin açıklamasında yer alan en dikkat çekici ifade,  Bizzat belirlediğimiz stratejik hedeflerimize bağlı olarak adamızın turizm potansiyeline kimlik kazandırarak ”Şarap ve Üzüm Adası Bozcaada” markasını yaratmak için hassas davranan bir tavır içersinde olduklarıdır.

Bizzat'tan kasıt sayın Başkanın kişisel olarak kendisi ise bireysel olarak belirlenen stratejik hedef ve oluşturulan stratejilerin BOZTİD ile ilgili kurumsal bir yanının bulunamayacağı ve sadece kendileinin kişisel hedeflerini ifade ettikleri söylenebilir.

Ancak bizzat'tan kasıt dernek ise, derneğin ada içi ve dışında hangi ilgili iç ve dış paydaşları ile (ki ÇTSO stratejik dış paydaşlardan biridir),  nasıl bir SWOT analizi sonucu ne tür stratejiler oluşturduklarını, bunlarla ilgili hangi kritik başarı faktörlerini belirlediklerini ve stratejilerini gerçekleştirmek üzere ne tür politika ve planlar oluşturduklarını adalılarla, kamuoyu ve ÇTSO da dahil olmak üzere tüm paydaşlarıyla paylaşmalarında yarar bulunmaktadır. Derneğin iletişim aracı olan web sitesinde dernek tarafından yapılan bu tür bir stratejik planlama çalıştay-çalışması ve sonuçları ile ilgili güncel bir bilgi yer almamaktadır.

Derneğin stratejik planlama süreci ve çıktısı olan stratejik planın paylaşılması basın üzerinden sürdürülen ve kurumlararası çatışma gibi algılanma olasılığı yüksek tartışmalar sadece Bozcaada turizm işletmecilerine değil bütün olarak kamuoyunun Bozcaada algısına katkı sağlamamaktadır.
 Bozcaada işletmecilerinin olumsuz algılarını ifade edenleri bu algıları nedeniyle kınamaları son derece anlaşılır bir refleks olmakla birlikte çözüme yönelik ya da bu algıyı düzeltmeye yönelik olarak düşünüldüğünde etki gücü zayıf bir tepkidir.

Olumsuz algı ve ifadelerin yarattığı duygusal zedelenmeyi bir yana bırakıp işletmecilerin bu algının oluşmasındaki rollerinin sorgulanması ve alınan önlemler varsa  - ki sayın Başkan aldıklarını söylüyor - bunların neler olduğunun (sadece fiyat tabelalarının asılması ile mi sınırlıdır?), önlemlerin uygulanması ile ilgili ne tür izleme mekanizmalarının oluşturulduğunun; bu algıyı oluşturacak işletmeci davranışları ile karşılaşıldığında karşılaşanların neler yapması ya da nereye başvurması gerektiğinin; bu tür durumlarda yaptırımların neler olduğunun zamanında tüm ilgililere ve kamuoyuna duyurulması daha fazla güven verici ve ikna edici olacağı gibi işletmeciler dışındaki diğer adalılarca da destek görecektir.

1 Haziran 2012 Cuma

"Turizm'cinin şaşkını önlem alır yaz günü"

Bozcaada yaz sezonuna hazırlanıyor.

Herkes bir beklenti içinde - sezon gelsin, işler açılsın.

Turizmi yakından ilgilendiren ve etkileyen, ama turizmin dışında da kangrenleşmiş altyapı sorunlar devam ediyor:

Altı yıldır tamamlanamayan imar planı bir altı yıl daha beklenecek görünüyor.


Onbeş yıldır devam eden kanalizasyon problemi bir onbeş yıl daha halledilemeyecek görünüyor.


Su şebekesindeki onarılmayan kaçakların maliyeti  herkesin faturalarına yansıtılarak "beceriksizlik bedeli" olarak tahsil edilmeye devam ediyor.


Mevcut yerel yönetim anlayışı, iş görme yöntemleri ve meclis - personel kadro yapılanması ile bu problemlerin çözülebilmesi mümkün değil.

Sezon öncesi alınabilecek ve adayı turizm açısından geçici olarak rahatlatabilecek önlemler alınabilir. Ancak yukarıdaki gerekçe onların alınmasını da önleyecek güçte olmakla birlikte:

Basit bir traktör arkası vagonlar düzeneği ile 4-5 güzergahta rink yapan toplu taşıma araçları ada trafiğini oldukça rahatlatabilir. 


Tesis bulunmayan koylara seyyar tuvalet, duş ve denetlenen büfelerle "Ayazma Kabusu" hafifletilebilir. 


Mutfak büyüklüğü/istihdam edilen nitelikli personel sayısı/toplam kullanım alanı-aktif kullanım alanı oranı/yatak kapasitesi/sunulan hizmet çeşitliliği ve konforu gibi kriterlere göre mevcut kayıtlı ve belgeli işletmeler hızlı bir biçimde sınıflanarak taban ve tavan fiyatlar gözden geçirilebilir.


Adaya sefer yapan gemilerden başlamak üzere görsel ve işitsel yollarla gelenlerin adada dikkat etmeleri gereken hususlar - çöp, trafik, gürültü, bağların talan edilmemesi, otoparklar gibi kurallı davranmayı gerektiren konularda uyarıcıların kullanılması. Fahiş fiyat uygulamalarında,  kalitesiz hizmet sunumunda ve hizmet standardı dışı, uygunsuz davranışlarla karşılaşılması durumunda "alo maliye" de dahil olmak üzere nereye ve nasıl başvurulacağının ayrıntılı olarak gelen "konuklara" bildirilmesi.

Bu sezonda yönetim ve işletmelerden beklentimiz sorunun değil çözümün parçası olmalarıdır.