19 Haziran 2011 Pazar

Bozcaadanın Sahibi Kim?

ROTA Dergisi, sayı 7 Kasım 2008


Bozcaada GESTAŞ'a minnettar. 

Özelleştirme Yüksek Kurulu, 2006 yılında Türk Denizcilik İşletmeleri'nin Çanakkale Boğazı ve adalar ulaşımını Çanakkale İl Özel İdaresi'ne devretmiş, bu görevi İl Özel İdaresine bağlı kuruluş olan  GESTAŞ üstlenmiştir.

GESTAŞ Genel Kurulu, Adamızdan da temsilcilerin bulunduğu 33 kişiden oluşmaktadır.


Merak edenler için bir başka bilgi:

5018 sayılı Kanunda stratejik plan, “Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren plan” olarak tanımlanmıştır.

Çanakkale İl Özel İdaresi 2010-2014 Stratejik Planı;  sivil toplum kuruluşları, meslek odaları, belediyeler, ilgili tüm resmi ve özel kurum ve kuruluşlar, 18 Mart Üniversitesi, medya ve sendikalardan alınan görüşler doğrultusunda  “Çanakkale İl Özel İdaresi Stratejik Planı” olarak hazırlanmıştır (Merak edenler ÇİÖİ'nin web sitesinden pdf olarak indirebilir ve inceleyebilirler).

Planda Bozcaada ismi sadece Çanakkale ilinin coğrafi sınırları tarif edilirken 3. sayfada bir kez geçmekte. Stratejik Plandaki SWOT Analizinde, Önceliklendirmelerde, Alt Srtratejilerde ve Stratejik Hedeflerde Bozcaada yok. Yok, çünkü yukarıda sayılan kurum ve kuruluşlardan giden öneri yok.

Diyeceksiniz ki, 25.06.1927 tarih ve 1151 Sayılı Bozcaada ve Gökçeada Kazalarının Mahalli İdareleri Hakkında Kanuna göre kurulmuş, Bozcaadanın kendi Mahalli İdare Başkanlığı var. 
Olması, İl Stratejik Planında yer almasına yasaya göre engel değil.
Ayrıca bu başkanlığın hazırladığı bir Stratejik Plana ben raslamadım. En azından ulaşılabilir biçimde web'de yok.

O zaman şu soru cevapsız kalmıyor mu - Bozcaada'nın gerçekten sahibi kim?


18 Haziran 2011 Cumartesi

Gözümüz Aydın...

Gözümüz aydın...
Bozcaada'ya yaz sezonunda artık çalışacak iki gemimiz var.
Eşzamanlı olarak biri adadan biri Geyikliden kalkacak.
Günde 14 sefer yapacaklar.
Bir de hızlı deniz otobüsü var.
O da haftada üç gün sefer yapacak.

Aslında,
Az olmuş bu seferler...
Önerim, gemi seferlerinin 24 saat her saat başı,
Hızlı deniz otobüsünün de her gün sefer yapması...

Hatta, uçak seferlerinin de konulması...
Gelecek için de Bozcaada-Geyikli arasına asma köprü yapılarak Bozcaadanın duble otoyolla İstanbul, Ankara ve İzmir ile bağlanması...

Bir başka önerim, imar planında yapılan değişikliklerle Bozcaadanın tümünün imara açılması...
SİT'lerin kaldırılması...
Site ve "rezidance" yapımına izin verilmesi...
Uluslararası hava limanı açılması...
Uluslararası yat limanı yapılması...
Gelenlere göstermek için bir bağ ve bir geleneksel ev ve "çınaraltı"nın bırakılması yeterli olur...

Şaka bir tarafa...
Şaşkınlığın ve ikiyüzlülüğün böylesi ancak Bozcaadada olur.

"Delinin eline taş verme, ya seni vurur ya beni" derler...

Üye çogunluğu son derece duyarlı insanlardan oluşan bir derneğin  ve son derece geniş ve etkili iletişim ağının yönetimini verdiğiniz insanların yeteneksizlik ve beceriksizliği bu gücün sadece onların egolarına hizmet etmeleri kaçınılmaz (bakınız "egolar ve legolar" yazısı). Sorumluluk onların mı? Hayır değil, onları seçenlerin.

Şaka gibi...
Bozcaadayı yönetenleri seçenler, seçilmesi için koşturanlar, yönetimin aldığı kararlardan dolayı en çok feryat figan edenlerdir...
Hatta daha da komiği, Bozcaadayı yönetenler, kendi yönetimlerinin aldığı kararlardan dolayı en çok feryat figan edenlerdir...
İnsanın akıl ve hafsalası almıyor.
Aymazlığın ve şaşkınlığın; akıl tutulmasının bu kadarına ..... pes.

Ey gemi seferlerinin arttırılmasına en çok karşı çıkanlar!
Sokağa çıkmadan aynaya bir bakın!
Sonra "ben kimim, saat kaç ve neredeyim" sorusunu kendinize sorun.
Belki sokağa çıkmaktan vaz geçersiniz.